יום ראשון, אוגוסט 15, 2010

מאלילי קקאו לסתם אנשים שאני אוהבת (חלק ב: התחרה של האני-בי)



טינה קנואולס היא לא סתם עוד אישה בגיל העמידה. טינה קנואולס היא אמא של ביונסה. בשל כך, מאז ומתמיד נטיתי להתרכז במה שקורה באיזור הסנטר/צוואר של טינה. בשני צידי הפנים שלה, כך זכרתי, מפוזרים בחוסר חן עודפי עור הגורמים לה להיראות כמו דראג של בתה המפורסמת ולי לדאוג ממש. עלה בי החשש שזה רק עניין של זמן עד שגם ביונסה תצמיח קרומי צוואר. ודבר כזה, אם יקרה, עשוי היה למוטט את כל מערכת האמונות שלי.
לכן, כשראיתי את תמונתה של מאמא קנואולס אשר מימין הופתעתי עד מאד; נטולת קרומים או כל רמז לטרנסג'נדריות, טינה נראית בה בדיוק כפי שהייתי מצפה מאמא של ביונסה להיראות. ניתוח פלסטי? דיאטה? סביר להניח ששילוב בין השניים. חיפוש גוגל קצר אמור היה לספק לי מספר עובדות רלוונטיות. 



אך מה שהעלה החיפוש בדפדפני לא היה מידע על הטרנספורמציה שחלה בט. קנואולס. שרשרת המילים "אמא של ביונסה ניתוח פלסטי" ערכה לי הכרות עם סרטון מגמתי אך משכנע בו ניתן לצפות כאן . סרטון שעתיד היה לשנות את חיי.
לצערי הרב, יוצרי הסרטון לא אפשרו אמבדינג שלו (אבל ראו משמאל צילומי מסך של מספר רגעים מכוננים). מי מבינכם שיטרח ללחוץ על הלינק (דבר שיותר ממומלץ לעשות) יבחין כי המסר שיוצרי הסרט ביקשו להעביר הוא למעשה ביקורת נגד מה שבעברית מודרנית ניתן לכנות, אם רוצים, השתכנזותה של ביונסה. הם עושים זאת בדרכים שונות ומעניינות אך מעל הכל בולטת הטענה הבאה- ביונסה, יש לה פאה.


כביונסאית אדוקה, הצפייה הראשונה קוממה אותי לא מעט. אך לאחר מספר צפיות השתכנעתי מספיק כדי לחפש ראיות נוספות. פאה כזאת, כך גיליתי, נקראת "פול לייס וויג" והיא לא פחות מחתכ'ת תחרה בה שזור שיער אדם באופן שמדמה את הדרך בה שיער טבעי מחובר לזקיק. היא מודבקת לקרקפת באמצעות דבק מיוחד ונחבשת ללא הסרה במשך כמה ימים ואף שבועות, בים ובמקלחת. קיימת גם גרסה צ'יפית שלה המתקראת "פרונט לייס וויג" בה יש חתכ'ת תחרה רק מקדימה, זאת אומרת איפה שרואים. עוד גיליתי, כי אחד הדברים שיוצרי הפול והפרונט לייס מקפידים עליהם, הוא שבפאה יהיה בייבי הייר, אותן שיערוניות קטנות ופלומתיות שממסגרות את קוו השיער ומוליכות אותי שולל כבר שנים.


נחרדת מהגילויים החדשים, המשכתי לקרוא עוד ועוד על פאות תחרה. לאחר מכן עברתי לצפייה כפייתית באינספור סרטוני הדרכה של סיסטרז שלימדו אותי פרטים נוספים. למשל שבפול ובפרונט לייס וויגז משתמשות החכמות, אלה שלא רוצות להרוס לעצמן את השיער בשזירות והלחמות, או, להבדיל, המסכנות שהתעללו בקרקפתן כל כך הרבה וחזק שכבר אין להן ברירה אלא להניח לה להשתקם בהיחבא לזמן מה; ולמשל שאם את סיס שמצלמת סרטון הדרכה ביתי על הדבקת פול לייס וויג, העובדה שהילד שלך עובר בפריים כדי לקחת כוס מים לא תגרום לך לעצור את ההקלטה ולהתחיל מהתחלה. 


ערכתי תחקיר די ארוך שבסופו ידעתי הכל על פאות תחרה. השוויתי בין מותגים וסוגים ולמדתי להבחין בין הסרטונים ביו טיוב שאכן הועלו ספונטנית על ידי בייבי מאמאז משועממות ובין הויראלים שרק מתחזים לכאלה. ואז, אחרי זמן מה של תעייה במעמקי עובי הקורה, הבנתי שהעניין הרב שאני מגלה בפיאות אינו אלא פעולת הסחה שנועדה להשכיח ממני את מה שאני עומדת להקליד באצבעות רועדות. מכירים אחת ביונסה זי? לשעבר קנואולס? אז זה לא השיער שלה.  
________________________________________
חומר נוסף:
אמבר מלמדת אתכם איך עושים את זה בבית
 
ולמתעניינים בסוגיית השזירות וההלחמות, כריס רוק אצל טיירה בנקס על "שיער טוב", מסמך דוקומנטרי שערכו לא יסולא בפז

אה, וגם:

6 תגובות:

inbi אמר/ה...

רגע, נשארתי במתח עם והפאה, לא רואים את המוצר בשלמותו. יש סרטון חלק ב'? (לאמאמינה לעצמי שבאמת ראיתי את זה) ולמה היא לא מורידה כבר את הסרט הזה שיש לה על השיער?
וגם: לא שלא סביר שלביונסה יש פאה, אבל התמונות האלו לא הכי משכנעות. לא?

קורנית אמר/ה...

טוב. אני מורידה את הסרט של כריס רוק.

Julzy אמר/ה...

inbi אותי הוא שכנע מאד! אולי זה הפסקול, צפי בו שוב.

קורנית, עוד לא צפיתי בסרט של כריס רוק במלואו+ נראה לי שכולם ירוויחו מהקרנה קבוצתית, אז הקרנה? הקרנה?

moohykan אמר/ה...

בדיוק אתמול בצימר (וללא בגדים להחלפה, מיינד יו, פאק), יצא לנו לדבר על הסרט הזה.
הדבר ששבר אותי בעניין השחורות והנאוות הוא לא שהשיער שלהן הוא לא שלהן. אלא שהן רוצות להיות מושכות עם השיער "הנכון", רק שהן בוחרות בשיער שלבחורים אסור בכלל לגעת בו..

מנתח פלסטי אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
הרמת חזה אמר/ה...

אוקיי, אני לא ממש בטוחה בעצמי לגבי השיער לכן חבל שאין עוד תמונות. אני רצה להוריד את הסרטון של כריס רוק, שוכנעתי.