יום רביעי, מרץ 23, 2011

אתה כזה שחת

את you'r so vain של קרלי סימון, שיר מוכר לעייפה שאף פעם לא הקדשתי לו תשומת לב מיוחדת, גיליתי מחדש בעקבות פוסט גאוני של מורן  בבלוגה trouble in mind. האזנתי לו מאז עשרות פעמים, וגיליתי שלא מדובר בסתם המנון מאוכזבות עם טוויסט של הפוך על הפוך בפזמון, אלא ביצירת מופת שאפשר ללמוד ממנה הרבה על דפוסי התנהגות של בני אנוש ושל כאלה שרק מידמים לספסימנים לגיטימיים של המין האנושי- מה שמקורבותיי ואני נוהגות לכנות שחת.

כדי להוציא מתוק מאובסס החלטתי לתעל את כל ההשמעות הרפטטיביות שלו לאפיקים יצירתיים, על כן הריני מתכבדת להגיש לכם תרגום חופשי שלו, שאני מקדישה לקרלי סימון- סוג של וואן היט וונדר עם כושר אבחנה שרק מעט נתברכו בו, ולמיק ג'אגר שמצווח ברקע בחינניות.

המקור (כדי שתוכלו לפתח אובסס משלכם) מוגש בתחתית התרגום. 

"ערימת שחת בחורף" קלוד מונה (בחיי!)
אתה כזה שחת/ קרלי סימון
תרגום חופשי: ג.פ. 

נכנסת לחדר, באאוטפיט של רב-חובל
עם כובע ששמוט מעל עין אחת, ומטפחת בצבע אפרסק
לכסנת מבט אל המראה, וצפית בעצמך מהדס
וכל הבנות- התחתונים שלהן נפלו, זה כי אתה הורס

אתה כזה שחת,
בטח חושב שהשיר הזה עליך
אתה חתכ'ת שחת
אתה לגמרי חושב שהשיר הזה עליך, אה? אה?

היה לנו קטע לפני כמה שנים
והייתי די טפשה
שבכלל הזיזו לי הרמזים שזרקת על לשאת אותי לאישה
אבל אתה בקטע של להקריב דברים שאתה אוהב
ואחד מהם היה אני
הקפה ששתיתי אז היה מעונן, קפה מעונן

(קטע אינסטרומנטלי)

הקפה ששתיתי אז היה מעונן, קפה מעונן

אתה כזה שחת,
בטח חושב שהשיר הזה עליך
אתה חתכ'ת שחת
אתה לגמרי חושב שהשיר הזה עליך, אה? אה?

אז שמעתי שאתה נוסע לכל מיני מקומות
ועושה שם אלוהים יודע מה
כמו לטוס עד נובה סקוטיה
כדי לראות איזה ליקוי חמה
אתה רוב הזמן בחוֹר כלשהו
וכשאתה לא, אתה עם
בחורות דו מיניות
או כאלה שבוגדות בחבר שלהן, בוגדות בחבר שלהן

זה כי אתה כזה שחת,
וגם בטח חושב שהשיר הזה עליך
חתכ'ת שחת לא נורמלית
אתה לגמרי חושב שהשיר הזה עליך, אה? וואלאק.  


6 תגובות:

moohykan אמר/ה...

מי היה מאמין שהשיר הלעוס הזה יהפוך להיסטריה של הבלוג השבור :)))
בזכותך אני אוהבת אותו אפילו יותר.
ו-וואלאק, התרגום פנומנלי.

שלך,

רינז (המכונה לעיתים רחוקות גם בשם מורן).

#הביטוי הנבחר שלי: "כדי להוציא עז מאובסס".

Julzy אמר/ה...

אבל זאת טעות באידיום!
תיקנתי

Alicee אמר/ה...

חתכ'ת שחת! מעולה!

קורנית אמר/ה...

סוף פואנטה

אנונימי אמר/ה...

כושית, זה ממש מעולה.

Julzy אמר/ה...

אנונימי, תודה